יום שני, 26 באוקטובר 2015

על אסתטיקה בעיצוב אתרים

אסתטיקה היא מונח סובייקטיבי, המשתנה לא רק מאדם לאדם אלא גם מתרבות לתרבות ומתקופה לתקופה, על פי אופנות מתחלפות ואווירה משתנה. כאשר האסתטיקה צריכה להיות פרקטית, כמו בתחום של עיצוב אתרים שבו יעסוק מאמר זה, השפעת האופנות עליה מתמתנת.

הפרקטיקה של האסתטיקה

לאתר אינטרנט תפקיד מרכזי אחד: לצרף את הגולש למשפחת העסק בדרך זו או אחרת. אנחנו רוצים שהגולש יהנה מהשהות הוירטואלית שלו באתר, יישאר בו לפרק זמן ארוך ויראה בעסק שלנו את המקום המקצועי אליו הוא יפנה כאשר יהיו לו שאלות או בקשות בנושא האמור. ביצוע פעולות ממשיות כמו השארת פרטים או ביצוע רכישה מקוונת יכולות להיות מטרות משנה של האתר, אך באופן כללי אנו רוצים לגרום לגולש לחזור אלינו שוב. לאסטתיקה של האתר ולנוחות השימוש בו חלק מכריע בחוויית הגלישה הכללית, ולכן עיצוב אתרים הפך למקצוע בפני עצמו.

אופנות בעיצוב אתרים

ציינו בתחילת המאמר כי השפעת האופנות על עיצוב אתרים מתמתנות בשל העובדה כי מדובר בפן פרקטי מאוד של עיצוב. יחד עם זאת, אנו עדים לאופנות מתחלפות גם בתחום זה, ומי שעוקב אחר עיצובי האתרים המשתנים יכול לשים לב לשינויים במראה, בגודל התמונות, בשימוש בפונטים, בצבעוניות ועוד. לדוגמא: עד לא מזמן הייתה אופנה מינימליסטית בעיצוב האתרים, כשלפניה הייתה מגמה של העמסת פרטים ויזאולים וטקסטואלים רבים. כיום ניתן למצוא עיצוב אתרים שהוא בין לבין, עם באנרים גדולים התופסים את רוב המסך בדימוי מרכזי אחד ובטוח שזה עוד ישתנה.

עם יד על הדופק העיצובי

חוקי האסתטיקה משתנים כל העת, ומעצב אתרים טוב, כמו כל מעצב אחר, צריך להיות עם יד על הדופק בכל הקשור לאופנה. אם הוא ממש טוב הוא יכול להיות מוביל שינויים בעצמו. כך או כך, גם בעלי אתרים קיימים צריכים להיזהר שלא למצוא את עצמם עם אתרים מיושנים ולא מעודכנים, ולרענן את עיצוב האתר מדי פעם. עיצוב אתרים כאמור, הוא חלק מרכזי בחווית הגלישה, וכדי להשאיר את הגולש באתר שלך, כדאי שתישארו בקצב שלו.

מאמרים נוספים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה