יום שני, 19 באוקטובר 2015

עיצוב אתרים מקצועי

עיצוב אתר אינטרנט יקבע את רמת האפקטיביות שלו. אתר שמקודם בצורה טובה אך יש לו עיצוב לא מקצועי, שגורם לאנשים חוסר נוחות ויזאולי או קשיי התמצאות בגלישה באתר, ייכשל. במאמר זה ננסה להסביר מהם הכללים המובילים את עיצוב האתרים ומדוע עיצוב אתרים מקצועי חשוב לכל עסק.

אמנות גרפית

עיצוב אתרים הוא נגזרת של עיצוב גרפי והוא נועד להעברת רעיון בצורה ויזואלית כך שישרת מטרות מסוימות. אמנם, כמו בכל תחומי האמנות, העיצוב נתון לפרשנות סובייקטיבית של המתבונן והרגשה אישית שלו כלפי העבודה, אך, בסופו של דבר, ישנם כללים אסתטיים מסוימים שאם מקפידים עליהם ניתן לקלוע לטעמו של פלח האוכלוסיה הרחב ביותר.

עיצוב מתחיל מרעיון

עיצוב חייב להתחיל מרעיון, ממסר. עיצוב שמתחיל בצורה אינסטינקטיבית, אינטואיטיבית, ללא התעמקות במסר וברעיון, סביר להניח שלא יצא מספיק טוב. הרעיון חייב לשרת, כמובן, את מטרות העסק ואת מטרות האתר, ומתוך הגדרות אלה ניתן יהיה לגזור את שאר פרטי העיצוב – שימוש בסקלת צבעים מסוימת, האווירה שנשאף ליצור, באיזה סוג תמונות נשתמש, מבנה האתר עצמו  ועוד. גם אם החלטתם לעצב את האתר בעצמכם, או שברצונכם  להיות מעורבים בתהליך העיצוב שלו, הקפידו להתחיל מבירור הרעיון באופן מפורט ככל הניתן.

מבנה האתר

לאחר שיש לנו רעיון ומסר שאנחנו רוצים להעביר, נוכל לגשת לעיצוב מבנה האתר, שהוא השלב השני בעיצוב אתרים. עיצוב אתרים חייב להיות פרקטי מאוד, כך שהגולשים יוכלו להתמצא באתר בקלות, ויימשכו להמשיך ולגלוש בו. לכן, עלינו להחליט על מבנה אתר שישרת את מטרותיו, לשרטט אותו ולהבין אילו פונקציות ישתלבו היכן.

הגרפיקה

השפה הגרפית באתר חייבת, כמובן, להיות אחידה ובעלת קו רציף בין העמודים השונים באתר. שימוש בצבעים קיימים של החברה, בלוגו או בספר המותג שלה, מועדפים על ידי העוסקים בתחום של עיצוב אתרים, משום שכך ניתן להפוך את האתר לחלק בלתי נפרד ממיתוג העסק הכללי, וכך נכון עסקית ושיווקית. התאמת הצבעים בצורה טובה מהווה חלק בלתי נפרד מהצלחתו של האתר, ועדיף שלא לסמוך על החוש האסתטי שלכם בלבד אלא לפנות למישהו שעוסק בעיצוב אתרים באופן מקצועי ומבין בגרפיקה, אסתטיקה והתאמת צבעים, כך שהוא יכול להביאם לידי ביטוי ולרתום אותם לשירות האתר שלכם בצורה הטובה ביותר האפשרית.

מאמרים נוספים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה